NAMIK KEMAL’İN DİNİ YÖNÜ VE DİN EĞİTİMİ GÖRÜŞLERİ / The Religious Aspect of Namık Kemal and His Views on Religious Education

Osman Varsak

Öz


Osmanlı Devleti’nin son döneminde ekonomik, askeri, sosyal ve kültürel alanlarda bozulmalar meydana gelmiş, devlet yıkılış sinyalleri vermeye başlamıştır. Bu buhranlı dönemin bağrından, devletin ve milletin içinde bulunduğu durumdan rahatsız olan, ülkenin bu halden kurtulup eski ihtişamına kavuşması için kendini sorumlu hisseden, kendini iyi yetiştirmiş, araştırıp üreten, toplumun önünde gidip insanlara yol gösteren aydınlar çıkmıştır. Eserleriyle, şahsiyeti ve fikirleriyle Tanzimat dönemine damgasını vuran Namık Kemal, dönemin birçok problemine yönelik çözüm önerisi sunmasının yanında eğitim konusunu özel bir titizlikle değerlendirmiştir. Devletin içinde bulunduğu durumdan çıkmasının ve çağın önde gelen milletlerinden biri haline gelmesinin ancak eğitim vasıtasıyla gerçekleşebileceğine inanan Kemal, aile eğitiminden okul eğitimine, memur eğitiminden ahlak eğitimine kadar çeşitli eğitim alanlarında görüşler beyan etmiştir. Orijinal fikirleriyle kendi dönemini aydınlatan Kemal’in görüşleri, hala geçerliliğini korumakta olup bir asrı aşkın zamanın ötesinden günümüz eğitimcilerine ışık tutmaktadır.

*****

In the last period of the Ottoman Empire, deterioration occurred in economical, military, social and cultural areas, and the state began to indicate decadence signals. In this critical period, intellectuals, who took the situation of the state and the nation amiss, felt responsible for regaining the former glory of the state after getting rid of this situation, were well-educated, searched and produced, guided people in front of the society, turned up. Namık Kemal, who made his mark on the Tanzimat (administrative reforms) Period by his works, personality and ideas, assessed education issue precisely in addition to offering solutions for many problems of the period. Kemal, who believed that the state got rid of its situation and could be one of the premier nations of the era only by means of education, asserted his views about various educational fields from family and officer education to school and moral education. Kemal’s original views, which illuminate its period, still protect its validity and show the way to today’s educators from the decades of time.


Anahtar Kelimeler


Osmanlı Devleti, Tanzimat, Namık Kemal, din eğitimi, dini yön / Ottoman Empire, Tanzimat, Namık Kemal, religious education, religious aspect.

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________<br

ISSN: 2667-5501 (Online)

© Entelekya Mantık-Metafizik Okulu