KUDÜS’TE PASKALYA KUTLAMALARI / Easter Celebrations in Jerusalem
Öz
Bu makalede, Hıristiyanlıkta tarih boyunca en kutsal zaman dilimi olarak kabul edilen Paskalya kutlamaları hakkında bilgi verilmektedir. Hıristiyanlık inancına göre Paskalya, Hz. İsa’nın, insanlığın günahı için kendini feda ederek çarmıhta öldürülmesi ve ölümünün üçüncü gününe denk gelen Pazar günü de yeniden dirilmesini ifade etmektedir. Dirilişin gerçekleşmesinden sonraki süreçte Hıristiyanlar, pazar gününü haftanın en kutsal günü, bu haftayı da (Easter Week) yılın en kutsal dönemi olarak kabul etmişlerdir. Diriliş günü olan Pazar, İmparator Konstantinos zamanında (306-337) resmî tatil olarak ilân edilmiş, böylece bu gün, kamusal alanda da özel bir yer kazanmıştır. Paskalyanın kutlanma günleri 22 Mart-19 Nisan arasında bir Pazar günü olmak üzere her yıl değişebilmektedir. Ayrıca, Paskalya kutlamaları öncesinde yapılan Paskalyaya hazırlık kutlamaları ile sonrasında devam eden kutlamalar da söz konusudur. Böyle de olsa, çalışmamızda Paskalya konusu ile ilgili açıklayıcı bilgiler verilmekle birlikte, Paskalya öncesi ve sonrasında gerçekleştirilen kutlamalara değinilmemiş, makalenin kapsamı Kudüs’te paskalya günlerinde icra edilen törenlerle sınırlı tutulmuştur.
*****
In this article, information about Easter celebrations are given which are considered the most sacred time period throughout history of Christianity. According to the Christian belief, Easter refers to the resurrection of the Prophet Jesus on Sunday on the third day of his death, who sacrificed himself for the sin of mankind and was killed on the cross. In the process after the resurrection, Christians accepted Sunday as the holiest day of the week and this week (Easter Week) as the holiest period of the year. The Sunday, the day of resurrection, was declared as the official holiday in the time of Emperor Konstantinos (306-337), thus gaining a special place in public space today. Easter celebrations can vary every year on Sundays between March 22nd to April 19th. In addition, there are also celebrations before and after the Easter. Even so, in our study, descriptive information about the subject of Easter is given, however, celebrations before and after Easter was not mentioned in this study, the scope of the article was limited to ceremonies performed on Easter days in Jerusalem.
Anahtar Kelimeler
Tam Metin:
PDFRefback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________<br
ISSN: 2667-5501 (Online)
© Entelekya Mantık-Metafizik Okulu